tisdag 16 december 2008

Beslut om möte, utan eftergifter från Posten

Din och Postens attityd har från första början varit att ni ställer diktat och jag skall underordna mig och göra som ni säger.

Dessutom är det bara jag som skall betala. Ni lägger era pengar på feta löner och reklam, men är inte beredda att satsa på era anställdas arbetsmiljö.

Ni kan inte ge efter på en enda punkt. Inte ens att låta era kunder hämta posten på närmsta utdelningsställe.

Ni har varit kristall klara och konsekventa när det gäller era ståndpunkter. Ni är inte beredda att frångå dessa. För er är det här ett krig, där endast Posten har maktresurserna och där ni är helt övertygade om att ni vinner. Jag har inget att sätta emot.

Jag kan träffa dig på torsdag klockan 15:00. Det skall bli intressant att höra vad ni har att erbjuda.

Per


Från: Soren.Akerstrom@posten.se [mailto:Soren.Akerstrom@posten.se]
Skickat: den 16 december 2008 10:42
Till: per.hallerby@rosenhill.se
Ämne: SV: Brännkyrkagatan 30

Jag hade tänkt mig att vi reder ut våra ståndpunkter innan vi fattar beslut om fortsättningen. Vad som händer med utdelningsstoppet tar jag ställning till efter vårat möte, inte innan. Det känns som att du inte tror på en möjlighet att lösa frågan med brevinkasten. Vilket jag tycker är tråkigt. Jag är ändå villig att träffa dig och göra ett försök. Ska vi säga på torsdag kl 15 hos dig?

Med Vänliga hälsningar

Sören

.

Inga kommentarer: